Hier vindt u alle antwoorden op de meest gestelde vragen over Seats and Sofas.
Kies eerst een categorie:

Algemeen

Promoties

Collectie

Megastores

Kopen en Bestellen

Kan mijn aankoop ook thuis bezorgd worden?

Uw aankoop kunt u uiteraard ook thuis laten bezorgen. Seats and Sofas heeft voor u reeds een aantal meubeltransporteurs met zorg geselecteerd. Wij geven u graag informatie zodat u direct met hen een afspraak kunt maken. Wij geven u hierover graag informatie in één van onze Megastores.

Kan ik mijn aankoop laten financieren?

Bij Seats and Sofas bestaat de mogelijkheid om via een externe kredietmaatschappij uw aankoop te financieren. Hierbij zijn meerdere financieringsmogelijkheden zoals b.v. Lease. Wij kunnen samen met u in onze Megastore bekijken welke mogelijkheden het beste bij uw situatie aansluiten en vervolgens voor u de financieringsaanvraag volledig regelen.

Verder informatie vindt u ook op de website onder Koop nu, betaal later.

Let op, geld lenen kost ook geld!

Kan ik mijn aankoop direct meenemen?

Indien uw aankoop voorradig is in de Megastore kunt u uw aankoop uiteraard altijd direct meenemen. Indien uw aankoop in een andere Megastore of in ons Centraal Magazijn op voorraad staat kunnen wij u aankoop binnen één week in het gewenste filiaal bezorgd hebben. Indien gewenst kunt u uw aankoop uiteraard ook direct afhalen waar deze voorradig is.

Kan ik mijn aankoop ook in een andere Seats and Sofas winkel afhalen?

Ja, dit is mogelijk. Indien uw aankoop voorradig én voor u gereserveerd is in de betreffende Megastore, kunt u uw aankoop uiteraard altijd in een andere Seats and Sofas Megastore afhalen. Indien uw aankoop besteld moet worden, kan deze direct in de door u gewenste Megastore geleverd worden. Dit kan zelfs in één van onze Megastores in het buitenland.

Die salon die in jullie folder staat, hebben jullie die ook in een andere kleur?

In vrijwel alle gevallen zijn onze modellen in diverse bekledingssoorten en kleuren verkrijgbaar. Tenzij anders vermeldt, rekenen wij geen meerprijs voor andere kleuren in eenzelfde stof- of ledersoort.

Kan ik mijn bestelling bij Seats and Sofas annuleren?

U heeft altijd het recht om een bestelling te annuleren. Uiteraard zoeken wij allereerst graag samen met u naar een goede oplossing, maar wilt u echter definitief annuleren, zijn wij gerechtigd om u een schadevergoeding in rekening te brengen van 30% van de in de overeenkomst afgesproken koopprijs. Deze schadevergoeding bedraagt 50% indien de annulering plaatsvindt nadat er gecommuniceerd is dat de (bestelde) artikelen (of een deel van de (bestelde) artikelen in geval van een deellevering) reeds klaarstaan voor uitlevering.

Kan ik mijn bestelling achteraf om laten zetten voor een ander artikel?

Dit is sterk afhankelijk van het tijdstip waarop u dit aangeeft. Indien de bestelling geplaatst is bij onze producenten zijn er in principe geen wijzigingen meer mogelijk. Aangezien wij u graag tevreden willen laten zitten op uw aankoop, zullen wij echter altijd ons best doen om achteraf de bestelling te wijzigen. Helaas kunnen wij hier echter niets over garanderen.

Mijn aankoop is klaargezet om af te halen, en nu?

Indien u uw aankoop niet direct mee kan nemen doordat uw aankoop niet in de Megastore voorradig is, wordt er direct telefonisch contact met u opgenomen als deze in de gewenste Megastore klaarstaat.

Er wordt vervolgens een afspraak met u gemaakt wanneer u de aankoop op kunt komen halen.

Bij het afhalen meldt u zich bij de balie van de Megastore met uw oorspronkelijke koopovereenkomst. Indien van toepassing wordt het restantbedrag voldaan en krijgt u een factuur als bewijs van betaling. Met deze factuur kunt u bij onze afdeling logistiek in de Megastore uw bank afhalen. Indien gewenst en mogelijk (i.v.m. drukte) kunnen onze logistieke medewerkers u assisteren bij het inladen van uw aankoop.

Indien u gebruik maakt / wenst te maken van een extern transportbedrijf dient u er in ieder geval voor te zorgen dat uw aankoop volledig is voldaan.

Voordat u uw nieuwe salon thuis uit gaat pakken adviseren wij u om eerst de meegeleverde uitpakinstructies door te lezen en deze te volgen om beschadigingen aan uw zitmeubel te voorkomen. Deze uitpakinstructies vind u ook op de Uitpakinstructies pagina.

Ik wil graag een salon in een andere kleur, maar deze staat niet in de Megastore. Hoe snel kunnen jullie deze leveren?

Indien het door u gewenste artikel niet voorradig is in de Megastore, kunnen wij voor u in ons voorraadsysteem kijken óf en waar het gewenste artikel op voorraad is.

Indien deze voorradig is in één van onze andere Megastores of Centraal Magazijn, kunnen wij uw aankoop binnen één week in de door u gewenste Megastore klaar hebben staan. Indien het door u gewenste artikel niet voorradig is binnen onze volledige voorraad kunnen wij deze voor u bestellen en in productie nemen. Door onze grote volumes is vervolgens een snelle levertijd (leveranciersafhankelijk) van uw aankoop mogelijk.

Kan ik mijn salon ook online bij Seats and Sofas kopen?

Online aankopen van uw zitmeubelen zijn bij Seats and Sofas niet mogelijk. Om een goede aankoopbeslissing te kunnen nemen voor een zitmeubel, moet u deze op zijn minst ‘live’ kunnen zien en voelen, en nog belangrijker te ervaren door er in te zitten (of liggen).

Hoe kan ik mijn aankoop betalen?

U kunt in onze Megastores contant betalen, via Bancontact en met MasterCard en Visa creditcards. Daarnaast kunt u betalingen verrichten door overmaking op onze bankrekening: BE12 32.0043.4000.92 t.n.v. Seats and Sofas N.V. Vermeldt bij uw betaling s.v.p. altijd uw ordernummer (deze vindt u bovenaan op de Koopovereenkomst).

Hoe kan ik zien of een salon op voorraad is?

Wij kunnen u online helaas geen voorraadgegevens verstrekken. Wij adviseren u om deze vraag voor te leggen aan onze verkoopadviseurs in één van onze Megastores. Deze zal u graag hierbij helpen.

Waar kan ik vragen stellen over mijn bestelling?

Indien u vragen heeft over uw order/bestelling kunt u telefonisch contact opnemen met onze medewerkers in de Megastore waar u gekocht heeft. Het telefoonnummer vind u bovenaan op uw Koopovereenkomst.

Krijg ik alle afspraken ook zwart-op-wit?

Alle afspraken en bijzonderheden van uw order worden vastgelegd in ons ordersysteem. Hiervan krijgt u uiteraard een orderbevestiging en kunnen wij binnen onze organisatie de juiste afdelingen van de juiste informatie voorzien.

Service en Onderhoud